ADRESGEGEVENS

2421 TL Nieuwkoop
T: 0172 575 657

AFSPRAKEN

Consulten gaan uitsluitend volgens een gemaakte en/of bevestigde afspraak.

LID BATC

Stichting belangen associatie Therapeut en Consument

Bach Bloesem druppels

rescuedruppels 1 versie 2 med hr 2

DICIPLINES

• BLOESEMS
• TOUCH FOR HEALTH
• DR. SCHÜSSLER'S CELZOUTEN
• KLANK-KINESIOLOGIE
• INTUÏTIEVE BEHANDELING
• SLIMLINE COMBO

ADVIES

Vergeet nooit uw eigen huisarts te raadplegen!

Alles wat wij in ons dagelijks leven proberen te onder drukken, blijft diep in ons toch aanwezig. Wij maken in ons dagelijksleven veel mee, waar we op dat moment niet altijd goed raad mee weten. Angsten, traumatische ervaringen, stress, herhaaldelijke teleurstellingen en mislukkingen, ziekte, je niet begrepen voelen, dit laat zijn sporen na, ook al zijn we ons daar niet altijd van bewust. Hieruit kunnen allerlei psychische of fysieke klachten ontstaan.

Dr. Edward Bach

Dr. Edward Bach, (eerst een gerespecteerd klinische huisarts, maar later homeopaat), ontdekte in de jaren '30 al dat bepaalde soorten bloemen harmonie brengen in de menselijke geest. Hun positieve krachten kunnen negatieve gesteldheden deblokkeren. Hij ging er vanuit dat er als een mens zich niet gelukkig voelt na enige tijd een ziektebeeld kan ontstaan.

Dit kan beginnen met aandoeningen zoals bijvoorbeeld:

eczeem
hoofdpijn
maagpijn
ontstekingen
pijnen zonder duidelijke oorzaak
Later kunnen pas de echte ziektes ontstaan. Hij dacht dat de oorzaak van ziekte negatieve gemoedstoestanden moest zijn zoals angst, verdriet, eenzaamheid, ongeduld enz. En daar begon zijn eigenlijke werk. Dr. Edward Bach heeft daarom een uitgelezen selectie gemaakt van 38 bloesemtincturen, die elk op specifieke gemoedstoestanden werkzaam kunnen zijn.

Zij kunnen bijvoorbeeld de onderstaande gemoedstoestanden behandelen:

zorgen
paniek
irritatie
verdriet
onzekerheid
angsten
vermoeidheid
pessimisme
ongeduld

Volgens Dr. Bach ontstaat ziekte doordat persoonlijkheid en ziel niet goed meer samenwerken. Hij richtte zich daarom op de mens en niet op de ziekte.

Nieuwe therapieën met Bach-bloesems, volgens methode Dietmar Krämer.

Dr. Bach heeft zijn werk echter nooit af kunnen maken, maar Dietmar Krämer, een Duitse Heilpraktiker heeft zijn werk aangevuld met een aantal nieuwe invalshoeken. Zo word er volgens zijn leer uitgegaan van een combinatie van verschillende bloesems die elkaar in gemoedstoestanden opvolgen (een spoor), en dat er relaties zijn tussen huidzones en de bloesems. Tevens ontdekte Krämer dat er 38 edelstenen op mentaal niveau werken en 38 etherische oliën op emotioneel niveau.